Hexatronic flyttas upp till Nasdaqs Mid Cap-segment

Hexatronic Group AB (publ) (”Hexatronic”) flyttas till Nasdaq Stockholms segment Mid Cap den 2 januari 2018.

Hexatronic noterades på Small Cap-segmentet på Nasdaq Stockholm den 18 december 2015. Sedan 2013 har den årliga försäljningstillväxten varit över 30% med en genomsnittlig EBITDA-marginal på ca 10%. Under det tredje kvartalet 2017 var försäljningstillväxten 34% med en EBITDA-marginal på 11,6%.

Förflyttningen från Small Cap-segmentet sker till följd av Nasdaqs årliga genomgång av genomsnittliga börsvärden inom de nordiska marknadssegmenten. I Mid Cap-segmentet ingår bolag med ett börsvärde mellan 150 MEUR och 1 000 MEUR.

”Vi är glada och stolta över vårt resultat sedan noteringen på Nasdaq Stockholm. Vi har gjort viktiga framsteg och fått ökad uppmärksamhet från både kunder och investerare. Antalet aktieägare och aktiernas likviditet har ökat avsevärt och vi ser ett stort intresse från institutionella investerare på global nivå. Genom att avancera till Mid Cap blir vi mer synliga och får större möjligheter att skapa långsiktiga band med aktiemarknaden.” säger Henrik Larsson Lyon, Hexatronics VD.

Göteborg 20 december 2017

Oh no! Could not find any posts that were tagged with “icke-regulatoriska”!