Hexatronic tecknar nytt avtal med Chorus

Hexatronic förlänger sitt strategiska leveranssamarbete med Chorus genom ett nytt femårigt leveransavtal

Hexatronic NZ Ltd., ett helägt dotterbolag till Hexatronic Group AB, har förlängt sitt strategiska samarbete med Chorus Ltd. genom undertecknandet av ett nytt femårigt leveransavtal. Hexatronic har varit leverantör till Chorus sedan 2016 från vår produktionsanläggning i Wellington, Nya Zeeland. Avtalet omfattar leverans av passiva fiberoptiska lösningar, inklusive fiberoptiska kablar, mikrodukter mm. Chorus är en av Hexatronic Groups större kunder.

Chorus är Nya Zeelands största företag avseende fasta telekomnät. Chorus driver och bygger fiberoptiska nät. I dag bygger Chorus vidare på sitt gedigna arv av att utveckla och bygga fiberoptiska nät för såväl nuvarande som framtida generationer.

”Vi är glada och stolta över att fortsätta vårt samarbete med Chorus och tillsammans leverera bättre fiberoptiska nät i Nya Zeeland. Samtidigt som vi har globalt stöd av Hexatronic Group har vi lokal anknytning och perfekta förutsättningar att fortsatt kunna leverera innovativa lösningar och kunskap för att öka effektiviteten i Chorus byggnation av fiberoptiska nät.”, säger John Witkowski, VD på Hexatronic NZ Ltd.

Göteborg 12 november 2019

Denna information är sådan som Hexatronic Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 november 2019 kl. 08.30 CET.