Ytterligare information avseende tidigare offentliggjord order

Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB, ett helägt dotterbolag till Hexatronic Group AB, offentliggjorde den 23 februari 2018 att bolaget slutit ett flertal avtal avseende fiberoptisk sjökabel till ett sammanlagt ordervärde om 33 MSEK.

Läs pressmeddelande här.

Med anledning av att Crosslake Fibre idag den 5 april 2018 offentliggjort att Hexatronic är vald leverantör av ett projekt som knyter samman Toronto, Kanada, med Buffalo, New York, väljer vi att gå ut med ytterligare information avseende ordern.

Ordern från Crosslake Fibre avser en dubbelarmerad sjökabel med en totallängd om 58 km. Hela länken mellan Toronto och Buffalo om totalt 131 km ska vara driftsatt i oktober 2018. Projektet med Crosslake Fibre är ett av flera avtal som det tidigare pressmeddelandet avsåg.

“Det är mycket glädjande att vi vinner affärer och etablerar oss starkare i Nordamerika som sedan ett par år tillbaka är en strategisk marknad för oss. Utöver sjökabel säljer och marknadsför vi i Nordamerika vårt systemerbjudande Matrix, samt dukt i och med förvärvet av Blue Diamond tidigare i år”, säger Henrik Larsson Lyon, VD Hexatronic Group AB.

Göteborg 5 april 2018

Oh no! Could not find any posts that were tagged with “icke-regulatoriska”!