Hexatronics återköpsprogram avslutas

Heaxtronic Group AB (publ) (”Hexatronic”) har återköpt samtliga 1 200 000 egna stamaktier som omfattades av det återköpsprogram som styrelsen beslutat om. Det primära syftet med återköpsprogrammet är att begränsa utspädningen till följd av bolagets utestående aktiebaserade incitamentsprogram. Därutöver kan de återköpta aktierna komma att användas som betalningsmedel vid eventuella framtida förvärv.

Återköpen har skett mellan den 22 maj och 9 juni 2023 och har uppgått till mellan 30 282 och 139 037 aktier per dag vilket totalt är under 6% av den genomsnittliga omsättningen av aktier under perioden och som högst 8% för en enskild dag. Återköpen har skett till en kurs inom det på börsen gällande kursintervallet som publiceras löpande av börsen. Återköpsprogrammet är härmed avslutat då maximalt antal aktier har återköpts. Totalbeloppet för återköpet var 80,4 MSEK med en snittkurs per aktie på 67,0 SEK.

Göteborg 9 juni, 2023

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 juni 2023 kl. 18:00 CEST.

Oh no! Could not find any posts that were tagged with “icke-regulatoriska”!